Tuesday 27 August 2019

Kuntosalijäsenyys

Mediassa törmää välillä valituksiin, että uuden liittymän hankkijoille tai ylipäätänsä uusille asiakkaille tarjotaan parempia etuja, ainakin noin aluksi. Nämä edut tulevat sitten vanhojen asiakkaiden maksettavaksi.

Olen itse huomannut, että kuntosalijäsenyydessäkin taitaa toimia sama logiikka. Myös huomio kiinnitetään uusien asiakkaiden saamiseksi. Eikö vanhoista tarvitsekaan pitää kiinni?
Kerran tulin tiskillä kysyneeksi, että kauankos sitä olen ollut jo jäsenenä. En muistanutkaan, että jo kahdeksan pitkää vuotta on tullut hikoiltua saman ketjun asiakkaana. Ei se kyllä näy missään, siis kehossa tai ketjun huomiona. Eipä siinäkään tilanteessa mitenkään edes sanallisesti huomioitu.

Jotenkin odottaisin, että näinkin sitoutuneita jäseniä huomioitaisiin jollain mukavalla tavalla.
Voisiko olla vaikka ilmainen kuukausi tai jokin muu etu, jota tarjottaisiin kanta-asiakkaille.
Tai miksei oma reilumpi kaappi pukkarissa. Niitä siellä kyllä on, mutta en ole koskaan nähnyt kenenkään käyttävän niitä tai mainostettavan niitä. Voisin myös käyttää personal raineria, jos sellaista tarjottaisiin.

No pitänee alkaa kartoittamaan muita mahdollisia saleja, ihme sinänsä, että tämä ketju on toiminut jo näinkin kauan. Sitä vaan on tottunut käymään samassa paikassa, kun se on niin helppoa.
Taidan lähteä kalastelemaan uuden asiakkaan etuja vai jäisinkö odottamaan kymmenettä vuotta?

No comments:

Post a Comment